Mieke Laridon

SECRETARIS

Mijn roots liggen in Diksmuide, waar ik een fantastische jeugd beleefde en de voldoening van engagement in het verenigingsleven en de politiek met de paplepel meekreeg.

Na onze studies trokken mijn man Joost en ik naar Vlaams-Brabant en vonden we op Het Rot in Nieuwrode een zalige plek om ons nest te bouwen. Onze zonen Bram en Ward en dochter Lore zijn ondertussen jonge twintigers die stilaan hun vleugels uitslaan.

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 maakte het enthousiasme van de Holsbeekse N-VA-ploeg me warm om mee op hun lijst te staan en me daarna ook aan te sluiten bij het bestuur.

Wat ik waardeer bij N-VA is kenniskracht, gezond verstand en het streven naar een realistisch en eerlijk beleid. Zo staat de bezorgdheid over ons onderwijs bovenaan de agenda bij N-VA. Het vooropzetten van de kennis van het Nederlands, zodat iedereen de kans krijgt op een goede start, vind ik de juiste prioriteit. Daarna is er de aandacht voor de talenten van elke leerling. Zowel abstracte denkers als doeners, als leerlingen die wat méér hulp nodig hebben, moeten uitgedaagd worden op hun niveau. Met eenheidsworst lukt dit niet!

Ook de aandacht voor het behoud van een sterke en zorgzame samenleving vind ik belangrijk. Streven naar méér mensen aan het werk en het behoud van een stevig sociaal vangnet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bij N-VA vind ik hiervoor een duidelijke langetermijnvisie.

Ik ondersteun met plezier onze Holsbeekse ploeg die werk maakt van positieve en kwalitatieve voorstellen waarmee we die doordachte visie ook in onze gemeente als leidraad voor een gezond beleid willen zien.

En natuurlijk dromen we ervan om in de toekomst zelf aan het beleid deel te nemen en onze ideeën in de praktijk om te zetten!