Sabine Wyns op lijst Vlaams Parlement op 26 Mei

Op 4 april 2019

Sabine Wyns
16de plaats Vlaams Parlement, Vlaams-Brabant

Op 26 mei zal ik kandidaat zijn op de Vlaams-Brabantse N-VA lijst voor het Vlaams Parlement. Je vindt me terug op de 16de plaats onder lijsttrekker Ben Weyts.

De volkspartij van Vlaanderen

Samen met Ben Weyts en Theo Francken gaan we keihard werken om N-VA opnieuw de sterkste partij van Vlaams-Brabant te maken. Alleen zo kan het werk van de voorbije jaren verdergezet worden.

We gaan zo veel mogelijk Vlaams-Brabanders er van overtuigen dat alleen met een stem voor de N-VA Vlaanderen vooruit zal blijven gaan.

Mijn motivatie

Ik kan mij volledig vinden in een Vlaamse, sociale, verantwoordelijke regering met meer bevoegdheden. Eigen problemen aanpakken met eigen oplossingen en eigen centen!

Voor mij is confederalisme een noodzaak.

Vlaanderen moet blijven investeren in excellent, fundamenteel wetenschappelijk onderzoek, waarbij jonge onderzoekers dienen ondersteund te worden in hun loopbaan. Vanuit mijn werk ligt de strijd tegen kanker mij nauw aan het hart.

Ik wil zeker en vast ook opkomen voor meer efficiënte middelen in de welzijnszorg met extra aandacht voor gehandicapten, mantelzorgers, ouderenzorg en dementie. Daarnaast pleit ik voor meer middelen voor handen aan het bed en een opwaardering van de zorgberoepen.

Bijkomend moeten we ook in Vlaanderen blijven inzetten op natuurbehoud en -herstel en dienen open ruimte en landbouwgebied gevrijwaard te worden. Holsbeek heeft er als prachtige, landelijke gemeente in het mooie Hageland alle belang bij.

Vanuit Vlaanderen moet de inzet voor veilige schoolomgevingen, fietspaden en wegen hier in Holsbeek verder ondersteund worden.

Tenslotte dienen we een inclusieve samenleving op te bouwen waarin we samen Vlaming zijn met het Nederlands als gemeenschappelijke taal en een sterke focus op eigen, kwaliteitsvol onderwijs. Onze eigenheid moeten we behouden, waarbij  we onze normen en waarden hoog in het vaandel dragen. Dat betekent ook blijven zorgen voor ons onroerend erfgoed en dit zo goed mogelijk bewaren voor de komende generaties.

www.sabinewyns.be